verschil in Weber Dir 32 carburateurs

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie

Topic author
renault12automatic
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2024 11:52
Actief als: particulier

verschil in Weber Dir 32 carburateurs

Bericht door renault12automatic »

Voor mijn renault 12 TS automatic uit 1977 afbouw project ben ik nog op zoek naar een Weber tweetraps dir 32 carburateur. Nu zijn hier nogal veel varianten van en ik vroeg me af wat nou de verschillen zijn nu heb ik een dir 19 op het oog maar volgens het renault 12 handboek zou dit een dir 21 moeten zijn.

Heeft dat laatste getal alleen te maken met de sproeier bezetting?

Wat ik heb gezien is dat bijvoorbeeld een daf 66 een dir 32 had en een volvo 340 ook. Zou dit kunnen werken op een 1300 cc Cleon uit de renault 12? Heb wel een aantal nieuwe gezien in het buitenland maar dat is een behoorlijke investering met de vraag of het wel gaat werken :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



niekje_espace
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 91
Lid geworden op: 14 okt 2021 22:23
Actief als: particulier

Re: verschil in Weber Dir 32 carburateurs

Bericht door niekje_espace »

Je hebt nu geen carburateur erbij dan? Weber 32 DIR is het type. Daarachter staat een reperenummer en dat heeft inderdaad o.a. met de sproeierbezetting te maken, maar ze kunnen onderling ook behoorlijk verschillen in het wel of niet aanwezig zijn van bepaalde onderdelen.

Ik zie dat mijn online versie van de MRCARBSZW geen informatie geeft over wat er op een R12 hoort, ik zal zo even in de papieren versie kijken....
Rijdend: Espace (11-85), R5 TD (08-87), R5 Automatic (04-88)
Rustend: R5 L (08-84), R5 TS New Man (05-86), R5 Automatic (06-86), Renault Express (08-87), R5 GTX (01-88), Espace 2000 GTS (06-88), R5 Baccara (04-89), Renault Express combi (05-89), Renault Express camper (02-90), R5 TR (05-90)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault12automatic
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2024 11:52
Actief als: particulier

Re: verschil in Weber Dir 32 carburateurs

Bericht door renault12automatic »

niekje_espace schreef: 15 mei 2024 17:43 Je hebt nu geen carburateur erbij dan? Weber 32 DIR is het type. Daarachter staat een reperenummer en dat heeft inderdaad o.a. met de sproeierbezetting te maken, maar ze kunnen onderling ook behoorlijk verschillen in het wel of niet aanwezig zijn van bepaalde onderdelen.

Ik zie dat mijn online versie van de MRCARBSZW geen informatie geeft over wat er op een R12 hoort, ik zal zo even in de papieren versie kijken....
Klopt, de r12 is voor 95% compleet alleen de carburateur zit er helaas niet bij. Top dat je even wil kijken! Er zal uiteindelijk toch weer een carburateur op moeten, dus ben benieuwd welke Weber er op hoort.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht