- Nieuwe Mégane R.S. 280 Man. met Sportchassis aan 34.550 euro BTWi en Nieuwe Mégane R.S. 280 EDC met Sportchassis aan 36.300 euro.
- Concentraat van uiterst performante technologieën: 4CONTROL, vier hydraulische aanslagpunten, nieuwe 1.8 Turbo met meer koppel en vermogen
- Combinatie van sportiviteit en dagelijks gebruiksgemak
- Dubbel aanbod Sportchassis/Cupchassis en handgeschakelde versnellingsbak/automaat met dubbele koppeling
Nieuwe Mégane R.S. 280 Man. met Sportchassis wordt aangeboden aan 34.550 euro BTWi en Nieuwe Mégane R.S. 280 EDC met Sportchassis wordt aangeboden aan 36.300 euro. Het ‘Cup’-pakket, inclusief Cupchassis, sperdifferentieel en BREMBO-remzadels, wordt van bij de lancering aangeboden op Nieuwe Mégane R.S. Man. voor 1.700 euro en vanaf september 2018 op Nieuwe Mégane R.S. EDC.
Nieuwe Mégane R.S. is een waar concentraat van toptechnologieën. Het 4CONTROL-systeem met vier sturende wielen is een wereldprimeur in het segment van de compacte sportievelingen. Dankzij dit systeem garandeert het chassis van Nieuwe Mégane R.S. een onovertroffen wendbaarheid, efficiëntie en stabiliteit. De vier hydraulische aanslagpunten, een technologie afkomstig uit de rallywereld, verhogen het dagelijkse ophangingscomfort en maken het sportieve rijgedrag tegelijk doeltreffender en veiliger.
De nieuwe 1.8 Turbomotor, afkomstig van de Alliantie Renault-Nissan, werd onder handen genomen door de ‘magiërs’ van Renault Sport Cars: de cilinderkop werd hertekend met de expertise van de Renault Sport Racing-ingenieurs en kreeg een nieuw koelsysteem, een dubbele luchtinlaat naar de turbocompressor en een herwerkte uitlaatklank. In vergelijking met de vorige Mégane R.S.-generatie won deze 1.8 Turbo 75 pk en 30 Nm. Met zijn maximumkoppel van 390 Nm, een van de hoogste waarden in deze klasse, garandeert Nieuwe Mégane R.S. een uitzonderlijk rijplezier.
Het koetswerkdesign, dat volledig ten dienste van de prestaties staat, versterkt het sportieve karakter van Nieuwe Mégane R.S. met 60 mm bredere voorvleugels en 45 mm bredere achtervleugels, zijdelingse verluchtingsopeningen en een volledig hertekende diffuser achteraan, om nog meer neerwaartse druk te genereren.
Die sportieve inborst combineert Nieuwe Mégane R.S. echter met een uitzonderlijk dagelijks gebruiksgemak.
– Een sterk verbeterd ophangingscomfort
– Een 4CONTROL-systeem dat elke klant in alle sereniteit laat genieten van een sportieve rijstijl en maximaal rijplezier.
– Een tiental rijhulpsystemen
– Head-up kleurendisplay
– MULTI-SENSE-systeem, aangevuld met een specifieke RACE-modus
– Audiosysteem van BOSE
– 5 deuren
Overzicht van de voornaamste uitrusting van Mégane GT
TECHNOLOGIEËN: EXTERIEURDESIGN: INTERIEURDESIGN: |
Aanvullende uitrusting op Mégane 280 R.S. vs. Mégane GT
TECHNOLOGIEËN: – Specifieke afstelling van het 4CONTROL-systeem EXTERIEURDESIGN: INTERIEURDESIGN:
|
Technische kenmerken |
R.S. 280 Man. |
R.S. 280 EDC |
Cilinderinhoud (cm³) |
1.798 |
|
Aantal cilinders / kleppen |
16 |
|
Max. vermogen (pk) |
280 |
|
Max. koppel (Nm) |
390 |
|
0 – 100 km/u (sec.) |
5,8 |
|
1000 m vanuit stilstand (sec.) |
25 |
|
Soort distributie |
Ketting |
|
Aantal versnellingen |
6 |
|
Vier sturende wielen |
4 |
Update 18/01/18: perspakket van de Megane met foto’s en video’s